×
İçindekiler

Likya Yolu - 1. Etap (Ovacık - Kabak)

Merhaba,

Uzun zamandır aklımda olan rotanın sonunda ilk adımını attım. 😃

19 Mayıs 2023 🇹🇷 tarihinde üç kişi (kuzenim ve dalış arkadaşım) tamamlamış bulunmaktayız.

Yolculuğumuzu ufak kesitler halinde anlatmak isterim.

Likya Yolu | Ovacık - Kabap Harita Likya Yolu/Lycian Way - 2018

Yukarıdaki rotayı izleyeceğimiz şekilde ilk etabı yürümeye başladık.

O meşhur pozu vermeden olmaz.

[Likya Yolu | Ovacık - Faralya - Kabak]

Gece Ölüdeniz’e vardık ve Ölüdeniz Aydede Camping alanında kamp kurduk. Burası güzel bir kamp alanı. Fakat bizim için biraz pahalıydı. 3 kişi 2 çadır için 450₺ ödedik. Fakat gece giriş yapıp sabah erkenden yola çıkacağımız için tesisin mutfak hariç hiçbir imkanından faydalanamadık.

8:00 gibi yumurtalarımızı haşlayıp yola koyulduk.

İlk rotamız Ovacık - Faralya arasıydı.

Tepeye yakın bir konumda kahvaltımızı yaptık ve rotayı yürümeye devam ettik.

İlk gün yaklaşık 12.5km yürüdük. ve Faralya’ya ulaştık.

Faralya’da kamp yaptık. Burada Kelebekler Vadisi’ni tepeden gören ücretsiz bir kamp alanı var. Burada kamp kurabilirsiniz. Fakat biz burada kamp kurmadık, ücretli bir kamp alanını tercih ettik.

Bu bölgede yaşayan bir aile bahçesini kamp alanı yapmış, 10/10 değildi ama en azında duş tuvalet sorunumuz olmadı. Telefonlarımızı şarj edip ertesi gün tekrar yola çıktık.

Likya Yolu | 3
Likya Yolu | 4

8:00 gibi çıktığımız; ikinci gün ise 9km yürüdük ve Kabak Koyu’na 14:00 gibi ulaştık. Likya Yolu’nun en güzel koylarından biri olan Kabak Koyu’nda kamp kurduk.

Burası artık son rotamızdı ve burada 1 gün kamp kurduk. Bol bol denize girip, güneşlendik.

Kamp noktası olarak Secret Garden Kabak tercih ettik. Temiz ve güzeldi. Fiyatı da uygun. Genel olarak memnun kaldık.

İkinci etabı yürümek için sabırsızlanıyoruz. 🥳😄